tag:blogger.com,1999:blog-21658211.post1369492503293211558..comments2023-10-22T17:00:18.181+02:00Comments on Per Westberg - Kyrkoordnaren: Väjningsplikt innnebär inte att någon har företrädePer Westberghttp://www.blogger.com/profile/02478746786164240989noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-21658211.post-38035589183741848112009-11-30T11:59:52.274+01:002009-11-30T11:59:52.274+01:00Men alla cyklister är väl inte laglösa? Det finns ...Men alla cyklister är väl inte laglösa? Det finns idioter på cykel, i skor, och bakom ratten. En idiot är en idiot är en idiot. Är trött på att man drar alla över en kam. Jag följer lagen, respekterar mina medtrafikanter, bilisterna och fotgängarna, och förväntar mig samma respekt tillbaka. Behöver jag säga att den lyser med sin frånvaro? <br />Jag tycker det är hög tid att man börjar anpassa lagstiftningen efter dagens cykling. Äntligen! Skulle man kunna säga.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-21658211.post-75594879329002876362009-11-28T23:08:38.708+01:002009-11-28T23:08:38.708+01:00Tack Micke
Jag cyklar en del och nog har många cyk...Tack Micke<br />Jag cyklar en del och nog har många cyklister ett vansinnigt beteende.Per Westberghttps://www.blogger.com/profile/02478746786164240989noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-21658211.post-10004005297520341512009-11-28T18:53:53.120+01:002009-11-28T18:53:53.120+01:00Hej Per
Grattis i förskott (du vet vad). Håller k...Hej Per<br /><br />Grattis i förskott (du vet vad). Håller kurs den 1 dec så jag kan inte närvara.<br /><br />Apropå cykelidiotin som håller på att tas fram så tycker jag det är ett ytterst enfaldigt förslag.<br /><br />Vi utgår från 3-sekunders regeln för en bilist som brukar ange vad man hinner med... En gående som anser sig ha företräde hinner gå max 10 meter på 3 sek. En cyklist (som av någon anledning aldrig behöver anpassa hastigheten till gående) hinner cykla 30 meter på dessa 3 sekunder. Som bilist har du inte en chans om en sådan galning kommer ut på vägen framför dig. Man kan aldrig ha simulerat olika situationer.<br /><br />Man utgår heller inte från att en hel del cyklister tar sig rättigheter mot gående som aldrig skulle funka för bilister (aldrig ge tecken, swsicha förbi utan att ge signal, stänka ner , inte lämna företräde för gående osv .). Att den attityden troligtvis kommer leda till fler olyckor än idag tar man inte i beaktande.<br /><br />Det är för lite lyse på cyklisternas trafikvett.<br /><br />Micke JonssonAnonymousnoreply@blogger.com