2006-06-08

Öppet sammanträde och öppna landskap

I dag hade jag en samling för 14 personer i min organisation. Jag känner de flesta väl men några av deltagarna är nya ansikten. Kl 10.00 sitter alla lydigt på plats med dokument framför sig på skrivbordet. Jag går runt och hälsar och när jag möter de nya ansiktena frågar jag var de kommer ifrån.

-Huddinge, svarar en äldrea man. Jag blir lite konfunderad. Ingen har ju angivit sin bostadsort. Varningsklockor ringer och jag ställer en diskret kontrollfråga om "stiftsförbund".

- Nej det gäller ett hypotekslån säger mannen.

Vid mitt sammanträde sitter alltså en man tre våningsplan från banken. Det hade varit kul om han övervarit presentationsrundan. Kanske hade han gett sammanträdet en extra krydda. Öppet sammanträde? I morgon blir det att se till inpasseringskontrollen.

I första rasten går Kyrkoordnaren genom korridoren och samtalar med kollegor. Receptionisten ryter med klar stämma: -Per Westberg stäng av mikrofonen. Där går jag alltså med min handsfreen. Prcis som livvakten i filmen Den naknapistolen.

Öppna landskap? Tänk vad som skulle kunna hända. Jag talar ju ganska ofta för mig själv när jag repeterar föreläsningar. Pinsamt.

1 kommentar:

Karin sa...

*fnissar hysteriskt*