2006-10-14

Lördagsmorgon med public service

Vad bra att jag, i likhet med de flesta europeer, får betala TV-avgift och har friheten att lyssna på annat än skvalmusik.

Tidig lördagmorgon och en bilresa i ensamhet på ett par timmar väntar. SR P1 blir min vän på färden. Jag kommer att kunna lyssna på slutet av Naturmorgon. Det blir direktsändning från Falsterbo, inte från Borelius sommmarstuga, och det blir väl en rapport om fåglarna som beger sig söderut. Lustigt nog passerade ett sträck sångsvan precis när jag skriver detta.

Sedan följer den roliga frågesporten "Hör och häpna" från Göteborg. Innan jag når målet hinner jag även med att lyssna lite på Konflikt, Om Kosovo - Europas nästa land? Våndor, farhågor och förhoppningar inför ett självständigt Kosovo. Efter år av krig, kriser och konflikter ska Kosovos öde avgöras innan året är slut. Frågan är om det går...

På hemresan blir det bland annat livsäksådningsprogrammet Människor och tro.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: