2007-01-14

Marta Axner prästvigd

Foto: Jim Elfström /IKON

Förra lördagen hade Köpings församling besök av tre vise kvinnor som berättade om vem Jesus är för dem. Dessa kvinnor var Marie Bodin, landsbygdsutvecklare, Lotta Larsson, krögare på Ögir en musikkrog i Köping och Sigrid Henning, kyrktant.

På måndag är det dags igen. Ytterligare en vis kvinna dyker upp i Köpings församling och denna gång är det pastorsadjunkten Marta Axner som idag prästvigts i Västerås domkyrka. Marta Axner är en känd bloggare på http://martaaxner.blogspot.com/index.html

GRATTIS till Svenska kyrkan, Köpings församling och Västerås stift.

3 kommentarer:

Marta Axner sa...

Tack tack. Allt har gått bra idag, jag är jättetrött men glad och tacksam, jag har haft en jättefin dag med många vänner. Får dock lyxigt nog ledig dag imorgon måndag så det är först på tisdag som jag dyker upp i Köping.

Per Westberg sa...

Jag har spanat in Köpings predikoturer men inte sett dig dyka upp där ännu.

Marta Axner sa...

Nej, jag finns inte med i programmet än. Men det är välkomstgudstjänst där jag predikar 28/1 kl 11.00 och jag har också gtj 11/2, det är det som är planerat än så länge. Har dessutom fått en begravning och något dop också tror jag längre fram.