2006-11-13

Missade DN i morse

Mina läsglasögon har exploderat så jag kan bara titta på bilderna i DN och SvD på morgonen. Det blir till att läsa tidningen på nätet på kvällen.

Utrikesminister Carl Bildts svar på ärkebiskopens brev om mellanöstern gläder mig. Carl Bildt håller med ärkebiskop Anders Wejryd i kraven på kraftfulla åtgärder mot våldet i Mellanöstern. Bildt mesar inte och han har en hållning. Läs mer i Kyrkans Tidning.

Men vad var det Per Ahlmark skrev i sin kolumn i DN den 24 oktober? Bloggaren Calle Friden på "Utsikt från ett tak" tar bladet från munnen och konstaterar att Per Ahlmark beskyller Carl Bildt för att vara antisemit. Jag är benägen att instämma i Calle Fridéns kritik mot Per Ahlmark.

Crl Bildt är trovärdig när det gäller konflikten i mellanöstern. Per Ahlmarks aggresiva hållning skapar olustkänslor. Varför är Ahlmark så arg på någon som ärligt försöker bearbeta en svår konflikt. Ahlmarks talar inte ens om konflikter. Han kan bara utse en syndabock.

Nu går jag hem från Medborgarplatsen. Det står en julgran på torget och det är fyra meter upp till grenarna.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: