2008-06-30

Buss eller cykel


Bild: Min fina cykel som jag har cyklat 400 mil på.
Jag tycker synd om alla som får problem med att ta sig till jobbet i morgon. Det finns en priviligierad grupp som i nödfall kan jobba hemifrån men generellt sätt är det väl så attde som har det allra sämst ställt också är de som får löneavdrag om de inte kommer till jobbet.

– Antingen får jag cykla, det är väl några mil, eller så får jag gå upp vid femtiden och åka bil med min sambo som är snickare, säger Therese Moberg till SvD. Jag kan trösta Therese som bor i Orminge att hon har drygt 1,5 mil till jobbet. Om hon cyklar på i snabb fart kommer hon till jobbet på 45-50 minuter.

I morgon cyklar jag till jobbet. Men det gjorde jag å andra sidan två gånger förra veckan också. Jag har två mil till jobbet men kan inte rekommendera någon som inte cyklar mycket eller är otränad att direkt sätta sig på hojen och dra iväg. Även om jag cyklar mycket och känner mig frisk och glad när jag kommer fram är det väldigt tråkigt under tiden cykelturen varar.
Bloggar om

Inga kommentarer: