Jag blir alltid lika förvånad när ett företag lyckas placera sina kundundersökningar som nyheter. Idag skriver DN. Telia har frågat 3 000 av sina kunder om deras bredbandsvanor under sommaren och konstaterar att allt fler kopplar upp sig bland annat för att läsa jobbmailen.
Med tanke på den ökade mobiliteten är dessa siffror knappast förvånande och jag tror inte heller att de påverkar folkhälsan i någon riktning.
Men nog är det lustigt att Telia Sonera lyckas få medial spridning på sin rent kommersiella undersökning.
Själv ska jag om två veckor kolla om surfzonerna i Visby är större i år än förra året. Om inte har jag ju den mobila uppkopplingen. Nu väntar två arbetsveckor där det viktigaste målet ska vara en tömd inbox.
Med tanke på den ökade mobiliteten är dessa siffror knappast förvånande och jag tror inte heller att de påverkar folkhälsan i någon riktning.
Men nog är det lustigt att Telia Sonera lyckas få medial spridning på sin rent kommersiella undersökning.
Själv ska jag om två veckor kolla om surfzonerna i Visby är större i år än förra året. Om inte har jag ju den mobila uppkopplingen. Nu väntar två arbetsveckor där det viktigaste målet ska vara en tömd inbox.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar