Jag läser på SvD.se och DN att tågtrafiken på västra och södra stambanorna drabbas av stora förseningar på grund av skogsbränder.
Jag vet hur det är att sittta på linjen och vänta eller skrota i Herrljunga. Jag vet också att det inte är någon idé att hoppas på SJ:s restidsgaranti.
När det brinner kan man inte skylla på Banverket eller SJ. Men det är klart. Nog borde man kunna vara tydlig i sin information.
Jag vet hur det är att sittta på linjen och vänta eller skrota i Herrljunga. Jag vet också att det inte är någon idé att hoppas på SJ:s restidsgaranti.
När det brinner kan man inte skylla på Banverket eller SJ. Men det är klart. Nog borde man kunna vara tydlig i sin information.
2 kommentarer:
Det är klart man kan skylla på SJ/Green cargo som kör med dassiga tåg som sprider gnistor efter sig. Rent tekniskt sett så borde tågoperatören vars tåg satt eld på marken få betala både markägarna och de drabbade resenärerna. Först då kanske vi får se ordentligt underhåll av vagnar och lok.
Jag trodde det var ett ånglok som spritt elden.
Nog ser både lok och vagnpark vara ut att vara ålderdigen och sliten men frågan är om tekniken finns för att helt undivka gnistor från bromsblock.
Skicka en kommentar