2008-06-26

Lågt Glocalnet

Ibland händer det att mor ringer på den fasta telefonen. Men oftast använder hon mobilen. Detta innebär att ringsignal på hemmets fasta telefon betyder att en telefonföräljare är igång.

Jag tillhör dem som är snäll mot de stackars telefonförsäljarna som verkligen har en pinsam sysselsättning. Deras uppdragsgivare brukar inte öka i min ranking.

Ikväll har jag på en timma blivit uppringd två gånger av just försäljare.

Först var det JUSEK som ville sälja på medlemsförsäkringar. Det belv inge affär men jag tycker att det är bra att mitt fack arbetar med försäkringar. Och självklart ska de ringa mig.

Men sedan ringer Glocalnet som jag aldrig avropat och som borde stoppas av NIX-registret.

Den glad försäljaren berättade att Gloclanet varit i Haninge och förhandlat ned priset på telefoni. Skitsnack och jag måste givetvis fråga vem man förhandlat med.

Försäljaren visste inte. Nej det förstår jag.

Glocalnet. Det är lågt att snacka om att man varit i Haninge och förhandlat. Har de varit i Köttsjön också?

Tacka vet jag Telia.

Inga kommentarer: