2008-06-08

Schysta villkor


När jag går på lokal kollar jag två saker på entrédörren.

1. Att det finns en giltig SHR-dekal.

2. Att de tar Master Cardkort.

Genom att konstatera att restaurangen är med i arbetsgivarorganisationen SHR - Sveriges Hotell och Restaurangföretagare vet jag att krogen har kollektivavtal och är allmänt hyggligt seriös både vad gäller att betala skatter och sköta hygienen. Nu kan jag även spana efter Hotell och Restaurangfackets dekal "Schysta villkor" som bland annat hänger på Mc Donalds-restauranger.
Och givetvis kan all bajare gå till såväl Kvarnen som Gröne Jägaren. Båda krogarna har kollektivavtal och på Kvarnens fina uteserveringen på Medborgarplatsen rekommenderar jag allt som finns på menyn. Personligen tar jag ingen Staropramen men skumkronan är vacker när den bärs till bordet.
Bloggar om

Inga kommentarer: