Jag sitter på tåget till Kalmar. Jag blev lurad av SJ att svara på en enkät om Internet på tåget. Omöjliga och löjliga frågor. Dessutom lovade man att enkäten skulle ta tio minuter att fylla i men det blev dryga 20 minuter.
Vägra enkäter. Det måste finnas bättre sätt att mäta kundtillfredställelse och pejla marknad.
2006-04-21
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Kvalitativa ansatser i all ära men det är inget kostnadseffektivt sätt att mäta "kundtillfredställelse". Inte om man ser till att ha ett tillräckligt stort urval för att kunna generalisera i någon mening.
Har du några förslag?
Ett bra sätt att mäta kundtillfredsställelse är att samla medarbetarna och fråga. -Hur tycker ni att kunderna uppfattar oss? Man kommer långt med sunt förnuft.
Skicka en kommentar