2008-07-19

Fil först och flingor sedan

Den 6 maj 2007 skrev jag om självklarheten i att man ska ta senap på korven innan man bestryker den med ketchup.

I familjen har sedan några år förts en animerad men samtidigt intellektuell diskussion om vad som gäller vid frukostbordet.

Det är min absoluta övertygelse att man först tar mjölk eller filmjölk i tallriken och därefter beströr med flingor. Jag bygger denna visshet på att jag efter dryga 1 000 hotellfrukostar vet hur frukostborden är dukade och hur folk i allmänhet gör.

Dock gäller att det finns 1 800 googleträffar på "flingor och mjölk" medan "mjölk och flingor" ger 1 330 träffar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men väldigt ofta kommer brödet sist, kanske till och med på separat bord på hotellen. Innebär det att man ska lägga brödet ovanpå pålägget eller äta det bredvid? ;)

Själv häller jag flingor först och mjölk sedan fast fil först och müsli sedan. Varför? Kanske än släng av anarkistisk ickekonformism!

/Birkakatten