2008-07-16

Hellre svartaxi än svarttaxi

Hela Gotland berättar att Gotland har fått ett nytt taxibolag - Black cab AB - som just nu kör med två bilar. Egentligen ville man registrera firman - Svarttaxi AB - men det sa Bolagsverket nej till.

I förra veckan ringde jag till taxi Gotlands växel men det var svårt att komma fram. I det läget tänkte jag att man kanske skulle ha en svartaxi. En taxiväxel som svarar. Svarttaxi är inget för mig.

Vd:n för företaget säger förresten att man är på gång att etablera sig i Gävle. När jag tänker på taxi och Gävle erinrar jag mig att jag har ett mindre lyckat reklamkort för Gävle Taxi (se nedan). Nu skriver dock Gävle Taxi på sin webbplats:
Vi är nu sedan 2006-08-23 kvalitets och miljöcertifierade enligt Svenska Taxiförbundets "Säker Grön Taxi". Vi är det enda taxibolaget i vår region som har certifierats!
Det är mycket med taxi och färger.

Bloggar om ,

Inga kommentarer: