2008-07-04

Semester

I nästa vecka har jag semester. Vid kafferasten på eftermiddagen konstaterade vi att man att man inte kan säga att "man tar semester". Semester får man och det krävs att arbetsgivaren beviljar semestern.

Skrivbordet är fritt från ärendeakter och dossier, inga lösa papper eller böcker ligger på skrivbordet. Inkorgen i Outlook är tom och frånvarohanteraren är aktiverad. Detta känns bra eftersom jag normalt sett har 50 e-post i inkorgen varje dag.

Det sista e-brev jag fick var ett nyhetsbrev från riksdagens EU-nämnd:

Sverige är emot att tillåta att kycklingkött klortvättas efter slakt. EU-nämnden gav i dag stöd för regeringens ståndpunkt att efterbehandling är fel metod för att stoppa smitta och att Sverige ska rösta nej om ett förslag om klortvätt läggs fram vid jordbruks- och fiskerådets möte den 15 juli.

Ganska långt från det egna ansvarområdet. Men det är skönt att gå på semester i vissheten att EU-nämnden är kloka. Väl hemma har jag kontrollerat att hästsläpets alla lampor fungerar. Jag har semester. Andra ska på sommarbete.

Inga kommentarer: