2010-04-17

Strandsatt - Tack för Internet

Jag sitter på min uteplats i en härligt varm natt och loggar in på Internet. Från Malta följer jag svenska nyhetsrapportering. Kring mig har jag människor som planerat att åka till olika destinationer. Alla svävar de i ovisshet. Ett antal kollegor befinner sig på resa mot Sverige och har hamnat på allsköns platser i Europa. En dotter är fast i USA och en familjemedlem ska till Italien på söndag.

För mig som nästa vecka planerat semester är situationen under kontroll. Men när man läser all nyhetsrapportering från Sverige slås jag av att fokus inte riktigt ligger på alla strandsatta. Det är faktiskt så att det är rejält tråkigt och pressande för många just nu.

Det ska bli intressant att se om vi lär oss något av detta. Själv har jag återigen blivit så glad över att det finns Internet, e-post, mobiltelefon och Skype.

Att gå hem till Sverige verkar inte vara någon idé. Man lär inte vara framme före slutet av september. :)

DN, SvD

1 kommentar:

Leif Ekstedt sa...

Det är enbart att önska Dig en trevlig planerad ledighet.
Gå inte för långt!