2006-08-17

Valstugan är sig lik

Valstugorna börjar nu komma på plats. På Medborgarplatsen i Stockholm är nu två valstugor resta. Eftersom Medis är hett utgår jag från att alla partier kommer att representeras.

Det har inte hänt särskilt mycket med valstugorna sedan jag första gången började besöka dem. Storleken är densamma och möjligen kan man ibland kosta på lite målarfärg. Interiört är det ett par stolar och ett enkelt uppfällbart bord. I stugan erbjuds kampanjknappar, broschyrer och valsedlar.

Inte mycket har hänt på 36 år. High tech har inte gjort sin entré. Jag är inte längre 10 år men lika debattglad och med samma hjärtefrågor. Men knapparna intresserar mig inte längre. Jag tror inte att jag kommer att besöka så många valstugor. Men några medarbetare från olika partier skall dock få några uppmuntrande ord. Jag har samlat på mig några snälla ord för att uppmuntra dem som gör en viktig insats för demokratin.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: