2006-07-09

Frankrike eller Italien?

Frankrike eller Italien ett omöjligt val
Den 4 juni skrev jag att jag ville se Frankrike i VM-final. Det blev så.

Nu återstår att välja sida. Italien eller Frankrike? Ett omöjligt val.

Hammarbys klack gjorde mig besviken
Annars har denna veckas fotboll gjort mig riktigt besviken. Och de som gjort mig besvikna är delar av mitt eget fotbollslags - Hammarby IF - klack. Bajen förlorade med 1-3 mot Helsingborg hemma på Söderstadion. Besvikelsen över resultatet är en västanfläkt jämfört med besvikelsen över klackens uppträdande. Den fantastiska spelaren Henke Larsson gjorde comeback i Sverige men möttes av fula påhopp från hemmapubliken. Det är dålig stil tycker jag.

För att snarast glömma Bajenklackens dålig omdöme referarar jag till ett positiv matchreferat i Svenska Dagbladet. "När slutsignalen gick struntade Hammarbys bollkallar i sina slagna hjältar.Henrik Larsson var ju på Söderstadion." skriver SvD i ingressen.

Roger Jönsson från Ystad skriver ett bra blogginlägg om homofobin som odlas idrottsrörelsen. Den förre AIK-målvakten Magnus Hedman är en klok person som funnit kärnan i detta problem. Läs mitt inlägg från den 25 april.

Andra bloggar om: ,

Efterskrift: Jag konstaterar att Olle Svenning i dagens ledare i Aftonbladet på ett förtjänstfullt sätt förklarar att Italien vinner i kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»