2006-09-29

Värmlands Folkblad raljerar

Visst är det roligt med kluriga och underfundiga tidningstexter. Men i dag går Värmlands Folkblad för långt.

Rubriken är:
Man återuppstod
Mannen troddes ha drunknat, återfanns vid liv i krematorium

Tidningen berättar om en knökfull 20-årig man som befarades ha drunknat i Filipstad natten till torsdagen. Småningom återfanns han på landbacken i hygglig vigör. Men är det inte lite löjligt att som redaktör Jansson skriva:
Men efter några timmar återuppstod han från de döda - i krematoriet
Sådana texter kan man köra på stand up-scenen men inte i tidningen. Det var bättre när Nils Ferlins far var lokalredaktör i Filipstad. I dag är det fredag. Då får man äta chips. Chips från Filipstad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, har du varit i Värmland och snappat upp nyheter? :-)

Hälsningar
Christer Magnusson

Per Westberg sa...

Nej då. Man är väl uppkopplad mot hela världen med Telia Connect. Fast egentligen var artikeln ganska kul.

Tur att det inte var Klarälva. Då hade han anträffats i Trollhätte kanal. /Per

batti sa...

Är du ironisk i din kritik? Vad är problemet? Om innehållet i artikeln stämmer säger ju faktiskt rubriken något om artikeln. Rubriken stämmer ju i så fall, till och med, väl med artikeln, något som inte hör till vanligheterna.

Jag föredrar nog ändå 2000-talet före herr Ferlins tid.

Per Westberg sa...

Ja du Batti.
När jag tänker efter måste jag nog medge att jag är lite ironisk.

Jag föredrar också 2000-talet framför herr Ferlins tid. Men jag gillar detta till trots Ferlin.

Och Ferlin var före sin tid. Tänk bara på att han skrev Goggles. Nu surfar vi på Google varje dag.

Så sitter du åter på handlarns trapp och gråter så övergivet.
Vad var det för ord - var det långt eller kort, var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu - förrn vi föser dig bort, du barfota barn i livet.