2008-10-05

Sen ankomst aviserad i förtid


Jag beställde ett par tågbiljetter på SJ:s webbplats igår. Det är en webbplats som i jämförelse med flygbolagens bokningssajter är mycket omständlig. Men det finns fördelar. Man kan till exempel få SMS med uppgifter om sittplats m.m. Har man sedan kort kan man åka biljettlöst. Själv föredrar jag dock Malmö Aviation där man får uppgifterna direkt in i den egna kalendern.
Nåväl. Döm om min förvåning när jag ser att det är en liten grön glad gubbe mitt i SMS-texten där man anger ankomsttiden till Stockholm.
Av detta kan man väl bara dra slutsatsen att tåget kommer att bli försenat om några veckor då jag reser.

Bloggar om

1 kommentar:

Anonym sa...

Den gröna gubben beror ju på din mobiltelefons inställningar att tolka vissa kombinationer (såsom :S) till smileys.