Hur får du fotot så där med svart ansikte? Skulle jag vilja ha när vägkamerorna inte är snälla. :)Först vill jag rekommendera Karin att lätta på gasen. Vägkameror är snälla men hårda och rättvisa. Du kan också välja att åka till och från Skövde via Ullervad, Lerdala, Häggum och Skultorp. Detta tränar även förmågan att ratta bilen.
Men det finns även andra lösningar. :)
Poliskarriärsalternativet
1. Gå på Polishögskolan och sök efter sedvanlig karriär som polisinspektör till Rikspolisstyrelsens servicecenter i Kiruna. Då kommer du själv att kunna ta fram bilder och sedan köra paint i datorn och rita. Det finns en viss risk att åtal för tjänstefel jämte avsked är att vänta.
ESLAIS
2. Man kan också köpa en ny Volvo med tillvalet ESLAIS (Exceed the Speed Limit Anti Identification System). En funktion i bilens front reagerar på radarvågor som sänds mot bilen. Via bilens GPS beräknas högsta tillåtna hastighet. Om denna överträds för aktuella vägsträcka aktiveras ett filter i bilens vindruta som maskerar förare och passagerare. Volvo shaping the future.
Infrastruktur Åsa Torstensson förbereder dock ett lagsförslag med ändring i lag (1988:15) om förbud mot vissa radar- och laserinstrument. Detta lagförslag kommer att sändas på remiss till samtliga domkapitel och förväntas få oppositionens stöd.
Tillvalet ESLAIS kan endast köpas till Volvomodeller som har motorer tillverkade vid Volvo Pentafabriken i Skövde.
Andra bloggar om: Volvo, humor, trafik, hastighet
4 kommentarer:
*s*
Åka till Skövde via Skultorp? Hur skulle det gå till? :o
Skämt åsido, självklart ska hastighetsgränserna hållas. Men att ligga och puttra i 90 på en övergiven E20, det är mer ologiskt än vad jag kan förstå.
Det går att köra in i Skövde söderifrån. Risken för motljus är väldigt liten.
Ja men det är ju från andra hållet. Isåfall måste jag först köra Falköping - Tidaholm och det blir en väldig omväg. :o
Kör över Häggum.
Omväg och omväg.
Tänk att vara präst i Karesuando. Då har man 18 mil till prosten.
Skicka en kommentar