2007-06-21

Nummerpresentation

Det där med nummerpresentation är ju lite roligt. Jag brukar till exempel svara med ortanmn när jag känner igen riktnumret. Och jag känner igen ganska många riktnummer.

I morse ringde mobilen och yngsta dotterns namn dök upp i displayen. Givetvis svarade jag med en lustig tillgjord röst eftersom det var ett av familjens barn underkunnig att hon har en något barnslig far.

Nu visade det sig att det inte var dottern som ringde. I stället visade det sig att ett av kommunalråden i kommunen var i andra ändan.

Hur kommer sig då detta?

I telefonens adressbok har jag lagt in telefonnumret till dotterns skola.

Kommunalrådet ringde från kommunens växel och vips indikerade telefonen att dottern ringde. Ja nu har man lärt detta. Kommunalråd har emellertid humor och vet att min spontanitet ibland spelar mig spratt.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: