2007-06-12

Starkt varumärke, men hur stark är styrelsen

DN skriver om en kontrovers mellan styrelsen i den anrika bandyklubben Ljusdal BK och klubbens sportgrupp. Styrelsen avgår nu.

- Jag är stolt. LBK är det starkaste varumärket som Ljusdal har, säger Yvonne Oscarsson som valts som ny ordförande.

Jag reflekterar ofta över folkrörelseengagemang i allmänhet och styrelsearbete i synnerhet. Många klubbar fungerar som relativt stora företag och har inte sällan svåra ekonomiska problem. Känslovågorna är ofta höga och åsiktskillnader kommer ofta i dagen.

Egendomligt ofta finns det personer som är beredda att axla ansvaret när en styrelse avgår.

Yvonne Oscarsson talar om ett starkt varumärke. Men frågan som inställer sig är: Hur stark är den nya styrelsen?

META: Ljusdals kommun har en dansk vänort, Glamsbjerg som nyligen hoppat av utbytet efter en kommunsammanslagning.

Andra bloggar om:

Inga kommentarer: