DN skriver om en kontrovers mellan styrelsen i den anrika bandyklubben Ljusdal BK och klubbens sportgrupp. Styrelsen avgår nu.
- Jag är stolt. LBK är det starkaste varumärket som Ljusdal har, säger Yvonne Oscarsson som valts som ny ordförande.
Jag reflekterar ofta över folkrörelseengagemang i allmänhet och styrelsearbete i synnerhet. Många klubbar fungerar som relativt stora företag och har inte sällan svåra ekonomiska problem. Känslovågorna är ofta höga och åsiktskillnader kommer ofta i dagen.
Egendomligt ofta finns det personer som är beredda att axla ansvaret när en styrelse avgår.
Yvonne Oscarsson talar om ett starkt varumärke. Men frågan som inställer sig är: Hur stark är den nya styrelsen?
META: Ljusdals kommun har en dansk vänort, Glamsbjerg som nyligen hoppat av utbytet efter en kommunsammanslagning.
Andra bloggar om: bandy
2007-06-12
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar