2007-06-07

Personlig registreringsskylt II

Om personliga registreringsskyltar med charm har jag skrivit förut. Se här .

Men ibland blir det bara fånigt. Igår såg jag en bil med en lite udda bokstavskombination. Jag fick en klar känsla att det var frågan om en militär förkortning. Och visst hade jag rätt. Ägaren till fordonet visade sig vara överstelöjtnant och han hade prytt den privata bilen med tjänsteförkortningen.

Är inte det lite löjligt? De flesta har naturligtvis ingen aning vad som döljer sig bakom bokstäverna och kanske är det kamraterna som gett en gåva vid tillträdet på "den fina" befattningen. Men lite fåfängt blir det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Uppsala rullar en bil med den 'fina' reg. skylten '5AD15T' Behöver jag nämna att han är engelsman? Att han dessutom driver en piercingstudio med mottot 'Vad då ont? Bit i hop för faan!' Gör bara det hela roligare.

Erik

Per Westberg sa...

Det var en rolig skylt som uppenbarligen lurat granskarna av skyltar.