2008-09-17

Hotell inget för vanligt folk

Om man bor på hotell underlättar det om man är civilingenjör. Jag är tyvärr inte det.

När man ska slå på tv:n hamnar man på en svårläst meny där man har cirkus åtta val. Förvalet är inte "TV" utan nummer sju - Pay TV". Om man lyckas haja hur man kommer till tv får man gare en konstig meny.

I natt fick jag ett nyrenoverat rum. Kaklet glänser och i badkaret finns en dusch där förinställningen är spolning i karet. Nu är det naturligtvis inte något enkelt vred som kopplar om till duschslangen. I stället får jag använda den felsökningsmetodik jag lärde mig som lokförare och med vissa överförda kunskaper i elektromekanik och hydraulik lyckas jag lösa problemet. Längst ut på utkastaren sitter en ring som lika kunde vara dekoration. Den förs nedåt samtidigt som vattnet flödar.

Jag var i Norrbotten och jag blev ren. Hade jag inte lyckats hade jag önskat att jag var ren. :)

5 kommentarer:

Ms Garbo sa...

En gång i min vilda ungdom - huvva, det är ju galet hur fort åren går! - levde jag tillsammans med en man och hans (fyra!) barn i Norrbottens inland. Yngsta pojken, som på den tiden var tre-fyra år, sisådär, brukade jag hjälpa att duscha på kvällarna, ofta med kommentaren: "Seså, nu är du Ren som en älg!"

Apropå Norrbotten, Duschar och Renar :)

Liten som han var tog det några kvällars duschande innan han insåg den kluriga dubbeltydigheten i meningen, men sen fnissade vi mycket åt det där.
Varje kväll :)

Carina Etander Rimborg sa...

ha, ha…

Anonym sa...

Stackars dig...Är det inte bäst att stanna hemma så man vet hur kranen fungerar?

Per Westberg sa...

Det är inte synd om mig. Jag försköker lösa problemen. När jag gjort detta bloggar jag så att alla andra vet hur man vrider på kranen.

Att bo på hotell är toppen.

Per Westberg sa...

Det är inte synd om mig. Jag försköker lösa problemen. När jag gjort detta bloggar jag så att alla andra vet hur man vrider på kranen.

Att bo på hotell är toppen.