2007-09-23

Marcel Marceau död


Jag läser på BBC att den franske mimartisten Marcel Mangel med artistnamnen Marcel Marceau avlidit igår 84 år gammal. Jag har en känsla att mimkonsten nästan bara fungerar vid liveframträdanden i en mycket liten teaterlokal. Men Marceau gjorde i och för sig bra ifrån sig i Mel Brooksfilmen "Det våras för stumfilmen" med sin och filmens enda replik: "-No".
Wikipedia är underbart. Under tiden jag loggade in på Wikipedia för att komplettera uppgiften om Marceaus dödsdag, jag behövde verifiera datumet, var det en annan wikifantast som kompletterade uppgiften. Snabba puckar.

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Läge för en tyst minut då. ;-)

Per Westberg sa...

Underbart

Vad ska jag säga. Jag blir mållös och stum över din träffsäkra kommentar.

Nu stänger jag kommentarsfunktionen till detta blogginlägg. Allt är redan sagt.