2008-08-15

Bortaseger på hemmaplan


Bild: Det närmaste jag kommer matchen. En bild från bussen när den passerar entrén till östra läktaren på Söderstadion.

När jag åkte hem från jobbet vid vid halvsju översvämmades tunnelbanan av fint folk i Hammarbytröjor. Bajenfans gör mig glad.

Själv följde jag matchen via SMS. Det började bra men slutade med att Hammarby förlorade mot Gais med 2-4.

Men egentligen vann Bajen. Makrillarna från Göteborg hade nämligen glömt sina matchställ och spelade i Bajens bortadress. Kul.

Eftersom jag tror på en rättvisa utgår jag ifrån att Bajens gentlemannamanér kommer att belönas genom framtida segrar. Än är medaljhoppet inte ute.

Skarorna skola jubla på Medborgarplatsen.

Bloggar om , , ,

DN, SvD, Aftonbladet, SvD

1 kommentar:

Ms Garbo sa...

Allvarligt!? Glömt kläderna hemma?!

*rotfl*