2006-10-04

Lär av mitt misstag

Nu har jag gjort bort mig igen. Senast var det den trådlösa mikrofonen från föreläsningssalen som följde med mig ut i korridoren. Jag hade direktsända konversationer med min omgivning. I morse klantade jag till det med kommentatorsfunktionen i en tidning.
Tidigt i morse screenade jag ett antal landsortstidningar. Till min glädje hittade jag en artikel om en god vän som uppmärksammades på ett mycket trevlig sätt. Eftersom den gode vännen inte bor i samma landsända som tidningen kommer ut i ville jag givetvis göra hennom uppmärksam på artikeln.

Tipsa om artikel
Som ni vet har de flesta tidningar en käck liten tjänst som heter "tipsa någon om artikeln".

Så gjorde jag. Jag skrev vännens e-post och en lite klämkäck hälsning. Givetvis gjorde jag mig lustig över en liten språklig groda som redaktören åstadkommit.

Sedan var det bara att trycka på "klicka här"

Det blev helt fel
Men aj. Det visade sig att jag i arla morgonstund inte riktigt visste vad jag gjorde. I stället för att skicka artikeltipset hade jag valt kommentarsfunktionen.

Nu ligger kommentaren där. Vännens e-postadress står som avsändare och han riskerar nu att betraktas som lite egendomlig.

När jag väl talat med min vän skall jag avslöja detaljerna. Och jag vill lova. De är lustiga.

1 kommentar:

Karin sa...

*s*

Väntar med spänning på uppföljningen!