2007-11-23

Kör så det ryker


DN berättar att det förs samtal om STCC-lopp mitt inne i Stockholm.

Jag kollar min kalender extra noga. Jo det är den 23 november och inte den 1 april.

Detta vore givetvis jättebra för sporten men är det verkligen realistiskt? Monaco Grand Prix i alla ära men kan man verkligen skapa säkerhet på gator där det är 90 graders svängar som gäller? Frågan är om det inte är bättre för Stockholmarna att titta på STCC på Mantorp eller åka till Karlskoga.
Men okej. Start vid Medborgarplatsen och jag finns på plats.

STCC

Läs även andra bloggare om

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det här är ingen bra idé. Nej, det här är inte vad Stockholm behöver. Nej, det måste vara yttersta restriktion när det gäller att ta stadsrummet som till hör oss alla i anspråk. Jag önskar att den överväldigande majoriteten stockholmare som inte är racingfantaster gör allt för att stoppa detta. Och de politiker som ber om såna evenemang bör inte få förnyade mandat. Någonsin.

Per Westberg sa...

Paul
Jag är förvisso "lite" racingfantast men tycker att detta är feltänkt.

Undrar om inte detta är en reklamkupp. Varför har man annars inte intervjuat några politiker?