2007-05-23

Arbetsmiljöverket borde besöka STRIX television

Säkerhetspolisen upprättar en anmälan om ofredande på den journalist som låtit sitt produktionsbolag uppdra till henne att chikanera statsministern. - De gör sitt jobb och vi gör vårt. Men de skjuter på budbäraren, reportern har gjort detta på uppdrag av oss, säger Robert Aschberg till SvD.se.

Men hur tänker Aschberg?
Om jag ber någon att sno Ascbergs Bobcat (en liten kompaktlastare) menar han då att det är fel av polisen att bura in tjuven? Givetvis ska även jag dömas för anstiftan men gärningsmannen kan väl inte gå fri på en sådan här grund? Förmans befallning har jag hört talas om men....

Frågan är om det inte är reportern som är mest förnedrad. En arbetsgivare som skickar ut sina anställda för att göra sig skyldiga till brott måste vara en arbetsgivare som inte upprätthåller en bra och säker arbetsmiljö. Den arbetsmiljöansvarige, sannolikt direktör Ascberg själv, kan ha gjort sig skyldig till arbetsmiljöbrott. Han har säkert råd till böter och skulle se det som reklam att få stå inför skranket. Men androm till näpst och varnagel heter det ju.

Nej Robert Aschberg. Ditt agerande här stämmer inte med de ideal och den empati du visat i många andra sammanhang.

Kom ut och säg:

Förlåt. Jag tänkte fel.

Säkerhetspolisen ser allvarligt på det inträffade, då det försvårar vårt grannlaga arbete med att skydda den centrala statsledningen, skriver Säkerhetspolisen
i sitt pressmeddelande
.
Jag hade alltså rätt i min bloggning från igår - Lägre än Glocalnet

Säkerhetspolisens devis lyder: Vi skyddar Sverige och demokratin.

Det gör de verkligen. Men STRIX försvårar för demokratin.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: