2009-08-23

Det tretusenförsta inlägget

Jag skrev alldeles nyss mitt 3000:e blogginlägg. Detta innebär att jag skrivit 2,3 inlägg per dag sedan starten på bloggen Kyrkoordnaren den 29 januari 2006. Besöksräknaren stod alldeles nyss på 334 411 besökare och de senaste dagarna har bloggen besökts av i genomsnitt 236 besökare per dag. Men det är väl ganska få som läser. Roligast är kanske kommentarerna som jag får på Facebook.

När jag tittar tillbaka är det få inlägg jag ångrar och jag tycker att det är kul att faktiskt ha blivit mer allmänbildad genom bloggande. Det bästa med bloggen är att de faktiskt känns meningsfullt att plöja igenom så många nyhetskällor. En annan kul grej är att många berättar att de googlat i alla upptänkliga ämnen och fått träff på min blogg.

Jag avslutar med att berätta att det var Martin på Brygubben som fick mig att börja blogga. Vi får se om det blir 3 000 inlägg till.

Bloggar om

1 kommentar:

Martin Garlöv sa...

Gratulerar herr Kyrkoordnare. Även om jag startade mitt bloggande en liten tid före dig, så har dun kommit ifatt och förbi: fler inlägg och fler läsare.

Lycka till med kommande tretusen inlägg.

Martin