2008-02-18

När munnen inte inväntar hjärnan

Idag satt jag på ett sammanträde om en fastighets. Jag försökte imponera genom att konstatera att 987 546 m2 är nästan 98 hektar. Med miniräknaren framme kunde jag konstatera att arealen nästan exakt är 200 tunnland.

Men när föredragande tjänsteman sa att det fanns en känd fornlämning på fastigheten upphörde min briljans. Jag frågade nämligen: -Är det en gammal fornlämning? !!!

Nu har jag sökt på fornlämningen som visar sig vara ett gravfält med flera stensättningar och stenansamlingar daterade till, bronsåldern och järnålder.

Riksantikvarieämbetet, Brännkyrka 103:1

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Anonym sa...

Länken fungerade inte, använd direktlänken istället (du hittar dem över länkarna till eniro mm).

Anonym sa...

Känns skönt att höra att även solen har fläckar =)
Carina ER