2008-02-29

Floskler


För några veckor sedan såg jag Hammarbys matchtröja inför kommande säsong i allsvenskan. Till min förvåning noterade jag att bröstreklamen ropade ut budskapet: FINLUX

Jag blir minst sagt förvirrad. Finlux var väl TV-apparater som fanns på 90-talet med någon koppling till stöveltillverkaren Nokia? Men uppenbarligen är FINLUX på väg tillbaka och enligt deras webbplats ägde återkomsten rum hösten 2006.

Men blir det inte lite floskelvarning när man läser Jörgen Hjort vice vd i VESTEL som äger varumärket FINLUX: - Att placera Finlux loggan [särskrivning!] på bröstet på ett av Sveriges bästa och populäraste lag visar att Finlux vill bli ett "topplag" inom elektronikbranchen.

Men okej. Ska det köpas tv blir det väl en FINLUX.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där, vart tog Unicef vägen? Har ni blivit kapitalistiska igen efter köpet av Rami?

Har ni någon anfallare över förresten? Di gules forwards är skadeskjutna nästan hela bunten.

Per Westberg sa...

Fjolåret matchtröjor brukar ju reas ut. Då kommer UNICEF synas ännu mer.

När det gäller forwards tipsar jag på att slå en signal till 0510-771209. Detta nummer går till Villa Lidköping BK. DÄr finns det sysslolösa bandyspelare som snurrats upp av Bajen. Skaraborg eller Södra Älvsborg är sak samma.

Anonym sa...

Det kan funka, åtminstone på hemmaplan. Visst kan man åka skridsko på konstgräs?

Anonym sa...

Heja bajen