2007-12-28

Bajen är bara förnamnet

UPDATE: En kommentar påstår att han hade en klasskompis som hette AIK. Jag har kollat. Det finns faktiskt fem män i Sverige som heter Aik. Kolla här . Det finns också en Modo. Men frågan är om nedanstående är en nyhet det finns nämligen åtta stycken män i Sverige som har förnamnet Bajen. Dessutom en kvinna som har tilltalsnamnent Bajen.
__________________________

Bajen var namnet, fotboll är vårt spel
Söder adressen, ingen kan att ta
fel.

Men inte skulle man kunna sjunga:

Bajen var förnamnet, pojke det är jag
Bagarmossen adressen, i allafall idag.

Att någon ska heta Bajen i förnamn tycker jag är knepigt trots att jag är Hammarbyare och hela historien är en aning pueril. Men min vana trogen kväljer jag inte dom. Däremot är det knappast möjligt att ge någon namnet AIK eller MFF. Eller tänk att heta Brommapojkarna Pettersson.

Som tur är heter gossen William Bajen Erik och trots föräldrarnas förhoppning kommer han nog inte att kallas Bajen av sina kamrater. Det blir nog William,Ville eller något i den stilen.

William ser förresten väldigt trevlig ut på bilden i DN. Snygga kläder har han dessutom.

För alla glada Hammarbyare som nu vill lägga till ett förnamn är det bara att klicka på denna länk och fylla i blanketten. Men om jag nu rannsakar mig själv heter jag faktiskt C:son i ett av förnamnen. Är det bra det? Det är väldigt konstigt i andra länder.

DN, Föräldrar överklagade, sonen får heta Bajen.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

I grundskolan hade jag faktiskt en klasskamrat som hette AIK, men som ett andra efternamn.

Per Westberg sa...

Hej Anonym
Du har rätt. Jag kollade och det finns fem män i Sverige som heter Aik.

Anonym sa...

Jag tycker grabben borde heta Winston, han ser precis ut som Churchill.

Anonym sa...

En söt Winston i de finaste kläder.

Om den nya namntradtionen skulle han säga: Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning

Anonym sa...

Hahahaha. Stackars unge. Men hämnden lär bli ljuv. Tack gode gud för trotsåldern och tonårsrevolt ;-)

Leif Ekstedt sa...

Namnet Bajen förpliktigar-
och signalen säger vi stödjer Dig i framgång men även i motgång.

En som varit bajendiggare sedan tidigt 50-tal . Då värvades den första spelaren från Väsby IK till
Hammarby. "Pelle Arvidsson".