2007-12-26

Så även i vår julskinka

Främmande föremål i livsmedel är en ständigt återkommande nyhet och jag läser alltid dessa notiser med ett visst mått av skepsis. Nu noterar jag i Kristianstadsbladet att en smålänning fått träff på ett metallföremål mitt i julskinkan. Så kan säkert vara fallet.

Metallföremålsjulskinkeinnehavaren spekulerar i om det rör sig om en pilspets eller en kula.

Själv hade jag en pilspets i julskinkan. Men den satt kvar på termometern när skinka var klar. Dock kan jag inte hitta det skyddande plasthöljet som man ska ha i väntan på nästa år. Nästa år åker "pilspetsen" på nytt in i julskinkan. Hoppas att den inte går av.

Även i DN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ironiskt inlägg.. Självklart har dom kollat om det är en bit av termometern innan dom tipsade om nyheten. Termometern visade sig vara hel och därför kan det inte vara spetsen från en termometer.

Per Westberg sa...

Jo det är viss ironi i inlägget. Ironin riktar sig mot ett TT-telegramsom toppade en mängd tidningars notiser.

En kula eller pilspets i en skinka är nog inte så farligt om man tänker på att skinkskivor är ganska tunna.

Värre grejer har man hört. För att inte tala om all skit som finns i livsmedel och som inte syns.

Jag har uppenbarligen missat uppgiften om att de kollat termometern. Har du källan?