2008-03-24

Norge flyttar till söderort


Bor Du i Hökarängen?

Då kommer Du att få åka en Oslobuss med detta budskap i morgon. Men jag är rädd att bussarna är bombade med klotter om en vecka. Om jag såg rätt kommer även några bussar från Örebro att ersätta tunnelbanan mellan Skärmarbrink och Farsta strand den 25 mars till och med den 18 augusti 2008.
Främmande bussar i SL-land förgyller alltid tillvaron.
Det verkar ha varit ett och annat problem i kollektivtrafiken idag på grund av busvädret. SvD. Men i morgon kommer Gullmarsplan att bli en myrstack med förvirrade resenärer. Själv har jag bestämt mig för att gå över Skanstullsbron.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var i Oslo, gick in i ett flervåningshus och skulle ta hissen några våningar upp. På hissdörren hängde en skylt med följande text.
"Hissen är sönder, vid behov av hiss hänvisas till nästa hus"