Beslutet motiveras med att bolaget nu ”justerar sitt kunderbjudande".Sådant otroligt snömos men helt i stil med Hemtex fascinerande och något egendomliga "kunderbjudanden". Om det inte är 40 procent på allt är det 200 kronor åter per femhundralapp eller tre för två i butiken.
Jag undrar om det finns någon som någonsin handlat något i Hemtexbutiken och betalt vad det står på prislappen.
Om det är något Hemtex kan, förutom att saluföra sköna duntäcken, så är det att kringgå 11 § i marknadsföringslagen (1995:450).
En näringsidkare får vid marknadsföring av produkter använda uttrycket ”realisation” eller något annat uttryck med motsvarande innebörd, bara om
1. försäljningen avser produkter som ingår i näringsidkarens ordinarie sortiment,
2. försäljningen sker under en begränsad tid, och3. priserna är väsentligt lägre än näringsidkarens normala priser för motsvarande produkter.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar