2008-11-02

Ryanair över Atlanten

UPDATE I pressmeddelandet finns inget om ny rutter över Atlanten.
Pressmeddelande, Ryanair Half Year Profit Falls 47% To €215m

Ryanair tillhör inte mina favoriter som flygbolag. Men BBC uppger nu på kvällen att Ryanair i morgon kommer att offentliggöra att man planerar att uppta trafik från London Stanstead och Dublin till New York, Florida, Los Angeles, San Francisco och Boston. Rykten om transatlantiska destiantioner har funnits i drygt ett år och nu återstår att se om Ryanair gör denna satsning samtidigt som andra lågprisbolag går i putten.

Biljetter för åtta pund är väl knappast något att applådera ur miljösynpunkt.

BBC, Ryanair set for £8 flights to US, SvD

Bloggar om

2 kommentarer:

Nan Kranck sa...

Ryanair är en av mina ABSOLUTA favoriter. Utan dem skulle jag aldrig ha råd att åka någonstans, inte mina ungar heller. Om man bara läser det finstilta så slipper man hjärnblödningar och gråa hår vid incheckningarna. Tycker det e dötrist av tx sas att flyga halfulla plan till tx helsingfors med svindyra biljettpriser, åker då hellre via london till ett minimum av kostnaden. En unge har dessutom sin själs frände i Dublin, gissa om ryan air har underlättat deras kärleksaffär...Hipphurraa for det flygbolaget och underbart om de utvidgar sina rutter. Godmorgon!

Per Westberg sa...

Det är faktikst inte så mycket dyrare att åka riktiga flygbolag. Åtminstonne inte till destinationer typ London, Dublin och Rom.

Att stå i Barcelona en måndag morgon och få beskedet att man får åka hem på onsdag därför att kärran pajat är inte kul. Då är det super att åka med SAS eller British Airways och veta att man bokas om till andra alternativ. I september var jag på jobbresa till Rom och London och de biljetterna var billiga. är man ute tid blir det väldigt billigt och jag har redan bokat två resor till London och en till Paris i mars och april och ingen biljett kostar mer än 700 kronor enkel. Skulle jag få övervikt blir det inte värsta chocken.