2009-01-04

118 100 SPA - Svar på allt

UPDATE: En arg kommentar frågar hur det är med min läsförmåga. Jag missade ju helt att nedanstående fråga avsåg snödjupet i december 1987. Då får jag väl säga att även den frågan var ganska oprecis eftersom december ofta är snörik och ger varierande snödjup.
__________________________

Jag ser i Svenskan att en man anmält telettjänsten 1181000 till Konsumenombudsmannen för falsk marknadsföring. Mannen hade frågat hur mycket snö det finns i Åre och fått svaret att det sannolikt var gott om snö på orten.

Om jag inte missminner mig sitter 118 100 i Östersund och utifrån den horisonten är svaret att det finns gott om snö ganska bra.

Nog lever man här upp till sitt mål att inte lämna någon fråga obesvarad. Varför skickar inte mannen en fråga till 118 100 och frågar om han kommer att få framgång hos KO? Denna man har inte varit helt stringent i sin fråga. För att ge rätt svar måste man ju veta om frågan avser kalfjäll eller lågterräng.

Nu hör det väl till grejen att 118 100 googlar i stor utsträckning för att hitta svaren. I somras frågade jag 118 100 när Stockholm fick riktnummer 08 och då såg jag att man strax efter var inne på min blogg där jag skrivit i ämnet. Men om man googlar på "snödjup Åre" får man som första träff upp Skidinfo.se som förkunnar att snödjupet i Åre är 0 cm. denna kalla vinterdag. SIC!

SMS 118 100 SPA

Bloggar om

4 kommentarer:

Anonym sa...

Problemet är att personen frågade efter snödjupet i Åre 1987. Hur är det med läskunnigheten egentligen, idiot.

Anonym sa...

Idiot? Det var att ta i! Det gäller att passa på när man är anonym!

Per Westberg sa...

Bäst att fråga 118 100 vad idiot betyder. Idiot kommer från grekiskans idiates och avser "privat man" (i motsats till statsman). Idios blier "egen", "egendomlig".

Man kan nog säga att anonymas användande av ord som "idiot" är ett idiom. :)

Anonym sa...

tja han fick ju ett svar på frågan, finns ju inget som säger att 118100 ska ge 100% rätt svar på frågor eller?

robban