2009-01-31

Per Westberg twittrar

Jag har gjort entré på Twitter. Det är ju viktigt att testa och förstå. Almedalsbloggen har lagt upp Twixdagen där olika riksdagsledamöter mikrobloggar. Informationsvärdet är noll just nu eftersom få lär ha intresse av att veta att den socialdemokratiske riksdagsledamoten Helén Pettersson i Umeå "ler från öra till öra, ser 1000 pers omkring mig som är lika glada" och att Centerpartiets Stefan Tornberg meddelar: "ska dammsuga m m. Knölakademien kommer i kväll!".

Sannolikt är ingen heller intresserad av att jag tittar på Westernridning men jag kan faktiskt tänka mig att mikrobloggande kommer att bli intressant och fylla en funktion. Om vi till exempel tar Almedalsveckan kan det bli jättehäftigt att få reda på om Göran Hägglund är på ingående eller att Mona Sahlin sponant reagerar på opinionssiffror precis innan hon äntrar talarstolen.

Bloggar om , , , ,

Inga kommentarer: