2009-01-24

Gerts fredagsfräckis i Haninge centrum

Jag var inne på Expert i Haninge centrum idag. Missionen var mer okulärbesiktning och marknadsundersökning än konsumtion. Saken är ju den att jag fortfarande har tjock-TV.

Inne i butiken hör jag att man spelar RIX MorronZoo. Det är inget konstigt med det förutsatt att man betalar STIM-avgifterna och det gör givetvis seriösa radiohandlare som tillhör Expertkedjan.

Men när jag går mellan hemmabiosystemen, stereoanläggningarna och radioapparaterna inser jag att man kör Gerts fredagsfräckis. En efter en skvalar historier under bältet ur högtalarna med låg volym. Gerts fredagsfräckis är ibland för mycket och nog tycker jag att det är klart konstigt att köra dessa historier i en butik. Om ni inte visste det så är Gerts fredagsfräckis ett stående inslag i RIX MorronZoo och alltsomoftast och skämten är inte precis subtila. Men jag måste medge att jag skrattar för det mesta.

När jag gått ut ur butiken hör jag fortfarande skämten från Gert. Jag inser då att jag på min IPhone prenumererar på Gerts fredagsfräckis och att jag råkat spela upp den i fickan. Ingen skugga över Expert i Haninge - möjligen över mig.

Inga kommentarer: