2007-03-01

BP spöar Bajen


Den 12 november 2006 gjorde jag mig lustig över att Brommapojkarna nått allsvenskan. Jag raljerade över Brommapojkarnas röd / svarta loggo och jämförde den med ett angolanskt släpband. Ett släpband är en sådan där liten färgglad remsa man bär på uniformsbröstet och som visar vilka utmärkelser man fått. Att bära släpband är lite mer praktiskt än att bära hela dekorationen. Angolas flagga har samma färger som Brommapojkarna.

Jag ångar att jag inte tog Brommapojkarna på allvar och undrar om jag läser fel på DN:s webbplats nu på kvällen. Brommapojkarna krossade Hammarby i en träningsmatch på Stadshagen. Redan efter 20 minuter var de allsvenska nykomlingarna i ledning med 5-0 och vann till slut med 5-1 berättar tidningen.

När Bajen satte sitt enda mål hade Bajens fans lämnat Stadshagen. Detta var inte roligt.

DN, BP bjöd Bajen på målkalas

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: