2007-03-10

Palindromen vann

De två bästa låtarna kom överst även om jag hade hoppats att Andreas Johnsson, om knappt två veckor 37 år, skulle vinna Melodifestivalen med A little bit of love.

Nu vann glamrockarna The Ark och det är inte helt fel. Ola Salo är verkligen mannen om givit palindromen ett namn.

-The Ark släppte loss mest, noterade bloggaren Brygubben under finalen. Själv tycker jag att alla artister släppte loss.

EFTERTEXT: Under kvällen har jag fått ett auktoritativt SMS från en yngre familjemedlem med anledning av mitt påstående att The Ark är glamrockare. SMS:et lyder: -Nej. Jag känner glammare. The Ark är det inte!

Men Alice Cooper var väl glamrockare i alla fall.

Andra bloggar om:

5 kommentarer:

CV sa...

The Ark har nog chans att vinna i Helsingfors också. Fast jag har börjat tröttna lite på den låten. Andreas Johnsons låt är helskönt.
Men det är nog inte en sådan låt som kan vinna.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Skäms! Påstå att Alice Cooper var glamrockare. Jämföra AC med lågvattenmärken som Sweet och Kiss. Upprörande, på min ära!

Gruppen Alice Cooper var hård/skräck-rockare. Artisten Alice Cooper var, under glamrock-eran, patetisk. I dag är han mysfarbror. Men jag har aldrig sett honom i silverfärgade platåstövlar.

Musikaliske Leiph />

Per Westberg sa...

Aha gubben Alice Cooper har i alla fall varit glamrockare om än patetisk.

Jag tror att jag måste bli bättre på rockhistoria.

Anonym sa...

Nejnejnejnej Per - Alice Cooper var INTE glamrockare, herregud.

Per Westberg sa...

Men Gary Glitter då.

Var han glamrockare?

Nästa år fyller Alice Cooper 60 år. Då kanske han blir glamrockare.