2009-11-24

Lars Hultströms positiva sidor


När det gäller vanvård av djur vid lantbruk har jag föreställt mig att det alltid handlar om människor som är missbrukare, socialt utslagna eller på annat sätt har tappat fotfästet i tillvaron.

Jag vill inte tro att att det är sant att grisar behandlas som de gör när man ser bilder från Swedish Meats ordförandes anläggningar i Blackstaby utanför Flen. Jag hoppas verkligen att han inte haft kunskap om detta och önskar innerligt att han inte kan skyllas för vanvården även om han givetvis är ytterst ansvarig.

Men man kan inte annat än le när man läser lantmästare Hultströms CV. Där anger han bland annat:

Positiva sidor
Är matematiskt lagd
Bra sifferminne
Lätt att uttrycka mig i skrift
Håller gärna föredrag eller tal inför andra människor
Inga problem med media

Inga problem med media???????? SIC!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Suck! Detta CV passar väl för en professor i matematik eller varför inte en profithungrig direktör som fokuserar på sin bonus, en som sysslar med lanstbruk och djuruppfödning borde nog ha ett annat CV.....
Och så säger dom att vi vapenhandlare är syniska...pyttsan!

Kandisen sa...

Förutom att Hultström bedrivit sitt eget Gris-Auschwitz så är det lögnaktig marknadsföring att säga att svenskt fläsk kommer från "glada grisar som får leva naturligt" och liknande budskap.

I tisdagens pressmeddelande från Swedish Meats påstås det att "Vi i Sverige har ett äkta intresse för att djuren ska ha det bra".
Ja, svenskarna i allmänhet kanske. Men svinen på Swedish Meats styrelse tycks inte dela den uppfattningen - förutom när deras affärer hotas.
Jag föreslår att Swedish Meats i fortsättningen delar svinens öde och håller sina styrelsemöten nakna och sjuka, i ett smutsig svinstia där de sist överlevande styrelsemedlemmarna kan gnaga på de andras självdöda karriärer.

Elisabeth sa...

"Inga problem med media". Varmed Hultström gör sig okontaktbar och låter någon annan läsa in ett meddelande på mobilen. Vilken tunnis!

Per Westberg sa...

Ja men när SvT Aktuellt intervjuar honom har han en griskulting i famnen. Vilket reporterna syrligt kommenterar. Å andra sidan är han gansa flitig på sin blogg.

Jag tror att den som verkligen är skicklig på att hantera media inte skriver det i sitt CV.