2009-08-21

Det finns de som kan hantera kunder

Svenskan berättar om en undersökning som gjorts på tidningen Markets uppdrag där endast sju av 23 kundtjänster hos de stora butikskedjorna får godkänt. Enligt Market brister det i allt från bemötande till väntetid och kunskap hos de som svarar i telefon eller på mail.

Annat är det med min handskleverantör på nätet. De är en av få som kan leverera handskar i storlek 11. I de vanligaste butikernas diskar ligger ju bara småhandskar. Idag fick jag följande underbara e-brev:
Vår bokföringsbyrå arbetar långsamt men säkert. De har upptäckt att de handskar som Du köpte av oss i september förra året har blivit betalda 2 gånger - dels genom kortbetalning 29/8 samt genom bankgiro 2/10.

Du har alltså ett tillgodohavande hos oss på SEK 239,-.

Vi kan reglera detta genom att Du köper nya handskar och vi drar av beloppet alternativt att vi retunerar beloppet till Dig.


Ska Du köpa handskar rekommenderar jag - Widboms AB

1 kommentar:

Magnus sa...

Svenska kyrkan har ingen "kundtjänst" alls, dit besvikna medlemmar kan vända sig när de blivit illa bemötta av den lokala församlingens främsta företrädare.

Man håller sig främst till ett sändarperspektiv, för att referera en avhandling som är något år gammal.