2009-08-22

Köp en glass av en körkortslös


Fotbollspelaren och numera sportchefen i IFK Göteborg, Håkan Mild, har blivit av med körkortet efter att ha kört 144 km/h på 110-väg. Att detta blir en nyhet i Sportbladet och seriösa Göteborgsposten är rätt uppseendeväckande och jag borde negligera sådant trams.

Men i intervjun i GP visar Håkan Mild att han är en synnerligen mogen och insiktsfull person. - Jag har inget att skylla på. Jag har kört för fort och det var dumt, säger han samtidigt som han menar att han får skärpa sig eftersom han hade blyfot i maj också.

Jag blir så trött på alla människor som har egendomliga undanflykter och den värsta av alla är väl: -Ja, fortkörare har de tid med, men fånga bovar kan de inte.

Håkan Mild är cool. Och jag köper med glädje den goda glassen från Lejonet & Björnen som Håkan Mild och hans sambo står bakom. Kanongod glass.

Hur är det med mitt eget syndaregister efter körkort i 21 år:

1. 129 km/h på 100-väg i Finska Lappland - dagsböter 5 700 kronor
2. Väldigt, väldigt fort på 70-väg i Bollnäs, rapporteftergift av polisman
3. 97 km/h på 70-väg i Hökarängen - beslut av åklagare att lägga ned åtal med motiveringen brott kan inte styrkas.
4. 92 km/h på 70-väg i Farsta - 2 400 kronor i penningböter.

Inga undanflykter. Dumt av mig och jag skärper mig. Farthållaren är min vän. Hastighetsgränser är viktiga för att öka säkerheten i trafiken.

Inga kommentarer: