2008-01-18

Kyrkoordnaren är synsk

Jag tror att bloggen Kyrkoordnaren kan blicka in i framtiden. Tecknen är uppenbara. :)

Första tecknet
I måndag skrev jag inlägget "O.J. Simpson den svenska editionen". Man behöver inte vara Einstein för att se paralleller mellan rättegången mot operasångaren Tito Beltrán och O.J. Simpsonspektaklet i Los Angeles 1995. En sökning på Google ger vid handen att jag kanske till och med var först med jämförelsen.

Det lustiga är att kompisen Brygubben i veckan berättade att Johan Hakelius gjorde samma jämförelse i onsdags på TV 4 - Kvälssöppet med Ekdahl & Hakelius.

Andra tecknet
I tisdags tittade jag på favoritprogrammet Plus och inspirerades att skriva inlägget "Sverker källsorterar inte". Och så idag fredag sitter komikern Robin i sin pratshow Robins och har ett inslag som har samma utgångspunkt som mitt skämt.

Kolla inslaget här

Inga kommentarer: