2008-01-21

Sanningar som kan vara synder

Blogge efterlyser sju sanningar om Per Westberg. Nu tror jag inte på några dödssynder men de kan ju användas som inspiration för sanningssägandet. Man kan inte skilja mellan dödssynder och förlåtliga synder. All synd ska ångras, bekännas och utplånas.

Högmod
Drabbas esomoftast av en släng grandios narcissism. Insikten finns men jag är nöjd med förhållandet.

Girighet
Sätter alltid ett mål för stundande års taxerade inkomst.

Vällust
Tänker ofta på ostron. Men det handlar bara om tankar.

Avund
Känner avund mot alla som håller på sina principer och är konsekventa. Själv säger jag att jag struntar i kedjebrev och bloggutmaningar men bryter principen när andan faller på.

Frosseri
Skulle äta upp ostronen om de stod på bordet.

Vrede
Mig ska ni inte köra över.

Likgiltighet
Övningar som denna roar mig föga. Men vissa saker måste göras.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ostron är afrodisiaka… med en bildlig bokstavlighet inbyggd… hm…

Per Westberg sa...

Annars finns ju spansk fluga.