2008-04-09

Kyrkoordnarens vimpeltävling


De senaste dagarna har jag kört mycket på E10 mellan Luleå och Kiruna. Jag har mött många fordon av olika slag med en röd vimpel svajande på ett långt spröt (Se bilden ovan).
Varför har dessa bilar en vimpel?

Sänd dina förslag i en kommentar till detta inlägg eller skicka ditt svar i e-post till perwes(at)bredband.net .

Jag förbehåller mig rätten att publicera alla förslag.

Rätt svar kommer söndagen den 13 april 2008.

Du får inte vara med i tävlingen om Du är folkbokförd i Kiruna eller Gällivare kommuner. Du får inte tävla om Du var med på min föreläsning i Jukkasjärvi idag. ;)

Den förste/första som sänder in rätt svar vinner den nyutkomna boken Guds hand : om röda djävlar och glidtacklande ... av Expressenjournalisten Petter Karlsson. Om den boken har jag skrivit här
En ledtråd är att det inte handlar om någon protest mot förbud att tala utan handsfree i bilen. Jag är själv skeptisk till förslaget och om detta ämne skrev jag den 16augusti 2006. DN, SvD, Sydsvenskan
Bloggar om

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Har faktiskt ingen aning om vimplarna... Möjligen kan de vara en varning att bloggaren är på fel väg. E45 går varken till Luleå eller Kiruna nämligen...

Anonym sa...

en röd vimpel ska en ju vanligen ha utstickande bakåt vid förekomst av utskjutande last...
nu är de riktad uppåt... hmmmmm...
vi vill ha kvar förbindelsen med Gud!
nä....
men e de inte så att dom vill skrota det gamla NMM eller vad de nu heter nätet där folk har 010-nummer å har me sej den gamla låddan upp på fjället, där det har täckning men nyare mobiler inte har det...
misstänker så....


Gunnel