2008-05-29

Bra med trafikstockningar

I morse när jag rullade in till Kungsholmen gick det trögt trafiken. Orsaken var givetvis alla korteger med anledning av Irakkonferensen på Infra City i Upplands Väsby. Vid 18.00-tiden körde jag E 4:an söderut från Uppsala. Radion varnade för trafikstörningar och stopp vid Infra city i Upplands Väsby.

Döm om min förvåning när det var fritt fram i trafiken. Vid Haga Norra rullade det som en söndagsmorgon.

Men det gör inget om det blir lite kaos i trafiken. Jag är glad att ett viktigt mötet äger rum i Stockholm.

Men om jag ska vara lite petimäter måste jag gnälla på Vägverkets trafikinformation. På de stora tavlorna talar man om "statsbesök". Men statsbesök är det inte. Statsbesök betyder att en statschef är på besök hos en annan statschef.

SvD

Inga kommentarer: