2008-05-01

Närpolisstationen är inte öppen när polisstationen är stängd

Jag blev lite besviken i tisdags kväll när jag gick och skrotade på Stockholms central eller Cst som de initierade säger. Jag såg nämligen en skylt att centralens klassiska polisstation var stängd. Så tråkigt. Det har alltid funnits särskilda poliser på Centralen och alla stora järnvägsstationer i världen har egna polisstationer. En papperslapp satt utanför entrén:

Förvisso är det närpolisen i Klara som huserar på centralen och snart slog det mig att jag läst fel. Poliser skriver i allmänhet ganska bra och tittar man noga finns faktiskt ett mellanslag mellan "när" och "polisstationen"

Kanske skulle man ha skrivit: När närpolisstationen är stängd hänvisas till...

Tur att inte Gotlandspolisen har någon närpolisstation i När. För när närpolisstationen i När är stängd skulle man kanske behöva hemse närpolisstationen i i Hemse. Men den är antagligen också stängd och är man vis åker man direkt till Visby.

Andra bloggar om

1 kommentar:

Anonym sa...

Hissen är ur funktion, var vänlig använd hissen i nästa uppgång.